Jump to content

Photo

TCG Mermail Deck January 2014


  • Please log in to reply
15 replies to this topic

#1
AshBunLuv

AshBunLuv

    ~ Just Ash ~

  • Veteran Members
  • 3,757 posts
    • Time Online: 199d 7h 39m 36s
  • Team:Team Ragnarok [TR]
  • Country: Country Flag
  • Location:Somewhere over the rainbow.

Since the new format is almost here and the banlist opened up the gates for many decks, I am thinking of using Mermails this next format. Here is my build.  TCG only.

 

VKwI6o8.png

 

 

Any suggestions, comments or anything is more than welcomed.


Edited by AshBunLuv, 15 December 2013 - 11:08 PM.

Posted Image

Posted Image


#2
Sunami King

Sunami King

    DECK GARAGE BACK IN BUSINESS! On Instagram @Sunami_King

  • Banned
  • 2,336 posts
  • Team:[AO] Aero
  • Country: Country Flag
  • Location:Virginia, USA

-1 AAbyss Scale

+1 Hilde



#3
AshBunLuv

AshBunLuv

    ~ Just Ash ~

  • Veteran Members
  • 3,757 posts
    • Time Online: 199d 7h 39m 36s
  • Team:Team Ragnarok [TR]
  • Country: Country Flag
  • Location:Somewhere over the rainbow.

-1 AAbyss Scale

+1 Hilde

Thx. OP edited. 


Posted Image

Posted Image


#4
TRA2700

TRA2700

    メンタルスフィア・デーモン

  • Veteran Members
  • 618 posts
    • Time Online: 48d 4h 30m 9s
  • Country: Country Flag
  • Location:Like I know.

-  Dichotomy

-  Hilde

 

+ Heavy Infantry

+ Gunde



#5
Sunami King

Sunami King

    DECK GARAGE BACK IN BUSINESS! On Instagram @Sunami_King

  • Banned
  • 2,336 posts
  • Team:[AO] Aero
  • Country: Country Flag
  • Location:Virginia, USA

Thx. OP edited. 

Np and i meant Abyssdine xD. Dine + Ocea opens up INSANE combos.



#6
LDMASTER14

LDMASTER14

    Ophion's Master

  • Veteran Members
  • 1,783 posts
    • Time Online: 95d 6h 17m 58s
  • Country: Country Flag
  • Location:At my computer playing card games

how's pot working out for you?

 

I'd say if possible

 

-1 pot

+1 swords of seven stars or whatever it's called. Draw power too stronk


gYJ6Td2.png

 

http://i.imgur.com/rh9wRgg.png Genexwrecker's services are required 

 

 

 

 


#7
Anonymous `

Anonymous `

    Lu-Lu-Lu-Ludacris Kill

  • Veteran Members
  • 825 posts
    • Time Online: 96d 23h 3m 37s
  • Country: Country Flag
  • 3 pike is a but much. With linde grabbing it as well as teus searching it you don't need more than two imo.
  • Hilde isn't that great
  • Lose the pot for another salvage.
  • Maxx "C" and veiler kinda sorta need to be in there somewhere, at least put maxx "C" on the side deck.
  • Gozen match goes great on the side deck
  • Side XYZ encore, especially since you're only running 2 of the atlantean that pops ophion.

Edited by Anonymous `, 15 December 2013 - 03:38 PM.

Click here to arrange LAN parties with your friends on DNF!

 

Its easy to pretend to be a girl

 

.......oh
i'll leave to you anon ;D
bring us the win, you fabulous bastard -runs-


#8
AshBunLuv

AshBunLuv

    ~ Just Ash ~

  • Veteran Members
  • 3,757 posts
    • Time Online: 199d 7h 39m 36s
  • Team:Team Ragnarok [TR]
  • Country: Country Flag
  • Location:Somewhere over the rainbow.

how's pot working out for you?

 

I'd say if possible

 

-1 pot

+1 swords of seven stars or whatever it's called. Draw power too stronk

 

 

  • 3 pike is a but much. With linde grabbing it as well as teus searching it you don't need more than two imo.
  • Hilde isn't that great
  • Lose the pot for another salvage.
  • Maxx "C" and veiler kinda sorta need to be in there somewhere, at least put maxx "C" on the side deck.
  • Gozen match goes great on the side deck
  • Side XYZ encore, especially since you're only running 2 of the atlantean that pops ophion.

 

Thx.



OP edited.


Posted Image

Posted Image


#9
mig023

mig023

    Junior Member

  • Junior Member
  • 2 posts
    • Time Online: 24m 37s
  • Country: Country Flag

You need to run 3 infantry.

I wouldnt even bother running sacred sword since its at one the chances on you drawing it isnt that good.

I havent tried hilde, so idk if shes good or not

Also im running one catastrophe works out pretty good its like a heavy storm. You should try it.

Gunge at 2 is perfect, and you NEED to main 2 maxx c or 2veilers and side the other,

 

Overall looks pretty good.

+1 infantry

+1 gorz or +2 trags (spam rank7)

-1 sacred sword

+1catastrophe

+1 transmigration prophecy (try it) lol :D



#10
LDMASTER14

LDMASTER14

    Ophion's Master

  • Veteran Members
  • 1,783 posts
    • Time Online: 95d 6h 17m 58s
  • Country: Country Flag
  • Location:At my computer playing card games

You need to run 3 infantry.

I wouldnt even bother running sacred sword since its at one the chances on you drawing it isnt that good.

I havent tried hilde, so idk if shes good or not

Also im running one catastrophe works out pretty good its like a heavy storm. You should try it.

Gunge at 2 is perfect, and you NEED to main 2 maxx c or 2veilers and side the other,

 

Overall looks pretty good.

+1 infantry

+1 gorz or +2 trags (spam rank7)

-1 sacred sword

+1catastrophe

+1 transmigration prophecy (try it) lol :D

that logic is like saying don't run allure since the chances of drawing it..but yet people run it and it helps alot


gYJ6Td2.png

 

http://i.imgur.com/rh9wRgg.png Genexwrecker's services are required 

 

 

 

 


#11
x Nirvana x

x Nirvana x

    Elite Member

  • Veteran Members
  • 1,339 posts
    • Time Online: 68d 4h 23m 56s
  • Country: Country Flag

You run only 2 megalos max, so replace one with Heavy Infantry also you should run 2 spike 2 turge

I wouldn't run Seven sword because you always want to keep your level 7 monsters, so replace that with Duplicity or Transmigration Prophecy


mxm13Ta.gif


#12
gigan996

gigan996

    Member

  • Member
  • 189 posts
    • Time Online: 3d 18h 42m 51s
  • Youtube:http://www.youtube.com/channel/UCf7J7mP0Gimogog_KnxmZWQ?feature=watch
  • Team:Lone Wolf
  • Country: Country Flag
Gunde should be maxxed out imo. Idk too, banishing a level 7 hurts without tidal's searching

My atlanteans are swords, my pikes are spears, my tidal is a hurricane and my megalo DEATH. 

229px-Abysssquall.png

 


#13
Sunami King

Sunami King

    DECK GARAGE BACK IN BUSINESS! On Instagram @Sunami_King

  • Banned
  • 2,336 posts
  • Team:[AO] Aero
  • Country: Country Flag
  • Location:Virginia, USA


Gunde should be maxxed out imo. Idk too, banishing a level 7 hurts without tidal's searching

it shud be swords is useless @AshBunLuv did u like this build or did u need help. Cus it doesnt seme stable



#14
gigan996

gigan996

    Member

  • Member
  • 189 posts
    • Time Online: 3d 18h 42m 51s
  • Youtube:http://www.youtube.com/channel/UCf7J7mP0Gimogog_KnxmZWQ?feature=watch
  • Team:Lone Wolf
  • Country: Country Flag
Personally I run more backrow now to slow everyone else down. Fiendish chain over veiler imo due to stopping attacks. Creature swap is also pretty boss with linde, archer or trite

My atlanteans are swords, my pikes are spears, my tidal is a hurricane and my megalo DEATH. 

229px-Abysssquall.png

 


#15
lava blossom

lava blossom

    Want to... Have Fun?

  • Veteran Members
  • 782 posts
    • Time Online: 46d 19h 19m 33s
  • Team:[FOG] - The Afterparty
  • Country: Country Flag
  • Location:In your Nightmares.

Why don't you side thunder vortex gunde's effect still works + it leads to easier OTK's


lava_blossom_smudge_by_rewiredvampire-d7


#16
kmurder

kmurder

    Junior Member

  • Junior Member
  • 6 posts
    • Time Online: 3h 24m 30s
  • Country: Country Flag

Some cards, I do not know just by looking at a tiny pic.

How do you guys get to actually see the whole deck?






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Welcome to the Dueling Network Forums!

To sign in, use your duelingnetwork.com account. If you do not have one, register here.